کاربرد تخته روسی میز ، مبلمان

به هرگونه چوبی که از روسیه وارد می شود چوب روسی می گویند اما این چوب ها انواع و اقسام متفاوتی دارند که برای میز ، مبلمان و کمد و غیره از چوب های متفاوتی استفاده می شود . اکثریت تخته چوب هایی که از روسیه وارد کشور می شوند از چوب درخت کاج هستند . تخته چوب نراد ، تخته چوب راش.

از چه نوع تخته چوبی برای ساخت مبلمان استفاده می شود ؟

مناسب ترین چوب برای استفاده در ساخت مبلمان چوبی است که از ترک های کمتری برخوردار باشد ، بتواند به خوبی سمباده کشیده شودو پیچ خوردن در آن به راحتی انجام بگیرد .بنابراین چوب روسی یک چوب مناسب در این صنعت است.

معمولا در بیشتر موارد از چوب راش برای ساخت مبلمان استفاده می شود.

چوب راش که از مرزهای ایران ( مرز آستارا ) وارد ایران می شود رطوبت مناسبی دارد. همچنین ابعاد برش داده شده تخته روسی بسیار مناسب است به طوری که ضایعات بسیار کمتری ایجاد می کند.

چوب راش اگر در خاک اسیدی پرورش داده شود ،  سفید و یا کرم رنگ مایل به قرمز است .

وزن کم چوب های روسی باعث شده کاربرد تخته های روسی به خصوص در صنعت مبلمان بسیار زیاد باشد.

مزایای چوب راش چیست ؟

بهتر است از چوبی برای ساخت میز و مبل استفاده شود که حشرات و قارچ ها نتوانند به راحتی به بافت آن نفوذ کنند و به آن آسیب بزنند.

چوب راش چوب سخت و مقاومی است به همین دلیل سختی بالا است که حشرات نمی توانند به آن نفوذ کنند . پس یکی از بهترین گزینه ها تخته روسی میز با چوب راش است.

همچنین چوب راش برای ساخت زیورآلات ، وسایل آشپزخانه و ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

چوب راش سخت ، قوی و سنگین است. و از استحکاتم بالایی برخوردار است.

نکات مهم درباره درخت کاج ، تخته روسی

کاج یک منبع تجدید پذیر است بنابراین یکی از مهمترین دلایل رونق صادرات و واردات است .

درختان کاج در طول مدت زمان خیلی کم ( بین 1 تا 3 سال ) به به ارتفاع 20 تا 35 متر و قطر 1 متر می رسد.

 

 

 

فرق چوب روس و راش چیست ؟

چوب راش یا به انگلیسی beech  یکی از انواع درختان کاج است که در روسیه به وفور یافت می شود . کاربرد های زیاد چوب راش آن را به یکی از محبوب ترین چوب های روسی بدل کرده است .

در واقع فرق چوب روس و راش چیزی نیست ! بلکه تنها چوب روسی چوب هایی هستند که از کشور روسیه وارد شده و اغلب از نوع راش ، بلوط ، ساسنا یولکا و غیره است.

قارچ زدگی در چوب باعث ایجاد رگه هایی در چوب میشود.هرنوع تغییر رنگ یک نوع عیب محسوب می شود. با استفاده از موم طبیعی می توان آن را پردازش کرد. در این حالت به اصطلاح چوب نفس می کشد ، نسبت به رطوبت و دمای اتاق واکنش نشان داده و خشک نمی شود. در مدت زمان طولانی میتوانید از چوب راش بهره ببرید.


ویژگی های چوب راش

کیفیت بسیار بالا ، رشد سریع درختان راش و قطر تنه  در حدود 60 الی 70 سانتی متر، از ویژگی های چوب راش است.

راش چوبی سخت ، قوی و محکم است . ریزبافت است و از نظر رنگ بسیار سبک است . رنگ محبوبی دارد و برای ساخت مبل به کار برده می شود و احساس گرمی را به خانه شما می بخشد.

چوب هایی که به صورت یکسره برای ساخت آماده می شوند بسیار کاربردی خواهند بود و این یک مزیت بزرگ محسوب می شود. درختان راش تا 30 الی 35 متر رشد می کنند!! بنابراین در مبلمان سازی از این چوب استفاده های زیادی می شود.

ارزان قیمت بودن چوب راش یکی از ویژگی های برتر چوب راش است.

اگر از چوب راش به خوبی مراقبت شود ، دارای طول عمر بسیاری خواهد بود.

کاربرد چوب راش

بیشترین کاربرد چوب راش در صنعت مبلمان است . از چوب راش برای ساخت انواع مبلمان ، وسایل زینتی ريال زیورآلات ريال پله های چوبی ، پارکت و میز های آشپزخانه استفاده می شود .

از چوب گردو نیز برای ساخت مبلمان استفاده می شود.

چوب راش نرم است و درون آن نامشخص و رنگ آن کرم مایل به قرمز است.

چوب راش روسیه بدلیل پرورش و تجهیزات استاندارد خشکن پیشرفه در روسیه ، باعث شده تا از مرغوبیت نسبتا خوبی برخوردار باشد.

خرید چوب راش روسی

با توجه به کاربرد های زیاد چوب روسی ، می توانید آن را برای موارد زیادی استفاده کنید. قیمت مناسب و کیفیت بالا یکی از مهمترین فاکتورهای خرید چوب روسی است . با مراجعه و دسترسی مستقیم به واردکنندگان چوب روسی می توانید به هرمقدار دلخواه و با مبلغ به صرفه اقدام به خرید چوب روسی نمایید.

09126128116 – 09026668116

 

 

چوب روسی راش چیست؟

چوب روسی راش محصولی فراوری شده از درخت راش روسی (beech) می باشد. ایران هر ساله مقدار زیادی راش روسی وارد می کند که آستارا چوب یکی از شرکت های وارد کننده چوب روسی است.

درخت راش (نام علمی: Fagus)، ۱۰ تا ۱۳ گونه دارد که در نیمکره شمالی منتشر شده‌اند. راش شرقی ( Fagus orientalis) درختی باریک و برگریز مستحکم می باشد و ارتفاع آن با تاج تا 50 متر نیز می رسد.

چوب روسی راش چه کاربردهای دارد؟

چوب راش روسی شیک ترین چوب برای ساخت مبلمان ، پله های چوبی ، فضای داخلی ، پارکت و غیره است.

چوب راش برای ساخت کفپوش، تخته سه لا و اتصالات راه آهن استفاده می شود. به خصوص به دلیل داشتن چگالی بالا و کیفیت آن در سوختن به عنوان سوخت نیز طرفداران زیادی دارد .

 

 چوب روسی راش چه ویژگی هایی دارد؟؟

  • جزء چوب های سخت و سنگین است .
  • در برابر برش مقاوم است .
  • سهولت در رنگ آمیزی آن .
  • دارای قابلیت صیقلی شدن .
  • دارای ظرافت فیبر .
  • دارای رنگ زیبا .
  • مشخص بودن حلقه های رشد سالانه در برش عرضی .
  • با برش طولی شیار های رنگی پدیدار می شود که برای کارهای دکوراسیون مناسب است .
  • دارای چگالی بالا .

چوب راش در طرح های مختلفی مانندالوار روسی راش و تخته روسی راش وارد کشور می شوند و بسته به ابعاد و کیفیت قیمت های متفاوتی دارند. لازم به ذکر است که به دلیل نوسانات بازار ارز، از قرار دادن لیست قیمت ها در سایت معذوریم.

در صورت تمایل برای خرید، مشاوره یا آگاهی از قیمت چوب روسی راش  می توانید با کارشناسان آستارا چوب تماس حاصل فرمایید .

09126128116 – 09026668116

https://astarachoob.com

تخته روسی راش چیست؟

تخته روسی راش نیز مانند الوار روسی راش یکی دیگر از فرآورده های درخت راش روسی می باشد . این محصول نیز توسط آستارا چوب وارد شده و در اندازه و سایزهای متفاوت به فروش می رسد.

درخت راش (نام علمی: Fagus)، ۱۰ تا ۱۳ گونه دارد که در نیمکره شمالی منتشر شده‌اند. راش شرقی ( Fagus orientalis) درختی باریک و برگریز مستحکم می باشد و ارتفاع آن با تاج تا 50 متر نیز می رسد.

متوسط قطر تنه ​​یک راش بالغ می تواند تا 60-70 سانتی متر برسد. پوست آن صاف و از رنگ خاکستری روشن است. از تعداد گونه های ذکر شده در بالا تنها گونهٔ راش شرقی (Fagus Orientalis) در ایران وجود دارد.

 ویژگی های تخته روسی راش

تخته روسی راش نیز دارای خواص و ویژگی هایی همانند الوار روسی راش می باشد . این محصول فقط قالب دیگری از چوب روسی راش می باشد، لذا به منظور کسب اطلاعات کاملتر می توانید به مطلب الوار روسی راش مراجعه کنید.

به دلیل مزایایی ازجمله چوب محکم ، ظریف و خوش رنگ ، از این نوع تخته برای انواع میز ، مبل و صندلی ، دکوراسیون منازل، جعبه مهمات، بشکه های چوبی و … استفاده می شود .

قیمت تخته روسی راش

قیمت تخته روسی بستگی به ابعاد تخته ( طول، ضخامت،عرض) و کیفیت آن دارد،  با توجه به نوسانات بازار ارز برای آگهی از قیمت محصولات می توانید با کارشناسان آستارا چوب تماس بگیرید. ضمنا کارشناسان ما آماده هر گونه مشاوره و دریافت سفارش واردات می باشند.

09126128116 – 09026668116

https://astarachoob.com

 

 

الوار روسی راش چیست؟

الوار روسی راش امروزه بسیار در صنعت چوب ایران استفاده می شود و یکی از واردات مهم ایران از روسیه محسوب می شود، در همین راستا شرکت آستارا چوب یکی از واردکنندگان و فروشندگان چوب روسی در کل کشور است. در این مقاله قصد داریم تا این محصول را به اختصار مورد بررسی قرار دهیم .

درخت راش (نام علمی: Fagus)، ۱۰ تا ۱۳ گونه دارد که در نیمکره شمالی منتشر شده‌اند و از این تعداد تنها گونهٔ راش شرقی (Fagus Orientalis) در ایران وجود دارد.

چوب آن برای ساختن در و پنجره و تراورس راه‌آهن و میز و صندلی و مبل و صندوق و غیره بکار می‌رود و مصرف آن بیش از دیگر چوب‌ها است.

راش یکی از رایج ترین درختان در فرآوری چوب است. این چوب از رنگ صورتی مایل به زرد تا قهوه ای مایل به قرمز با حلقه های سالانه به آرامی مشخص است.

بافت زیبا با لکه های براق در قسمت شعاعی توسط تعداد زیادی حلقه های بزرگ مدولاری شکل می گیرد. در قسمت طولی ، آنها خطوط باریک تیره ایجاد می کنند. این نوع برش چوب راش ، آن را برای دکوراسیون بسیار جذاب می کند.

ویژگی های الوار روسی راش:

  • دارای چوب محکم
  • مقاوم در برابر برش
  • سهولت در رنگ آمیزی آن
  • مقداری مشابه چوب گردو است .
  • دارای ظرافت فیبر .
  • دارای رنگ زیبا

چوب روسی راش شیک ترین چوب برای ساخت مبلمان ، پله های چوبی ، فضای داخلی ، پارکت و غیره است.

الوار روسی راش با کیفیت های مختلف دارای قیمت متفاوت می باشند. مواردی از قبیل تعداد گره ها ، رنگ ترک داشتن یا نداشتن روی کیفیت چوب تاثر گذاشته و آنها را از هم تفکیک می کند.

در صورت تمایل برای خرید یا مشاوره می توانید با کارشناسان آستارا چوب تماس حاصل فرمایید .

09126128116 – 09026668116

https://astarachoob.com