کیفیت چوب روسی

کیفیت چوب روسی

کیفیت چوب روسی همیشه زبانزد خاص و عام است ،شاید برای شما هم این سوال مطرح شده باشد که چرا همه جا از چوب روسی تعریف میکنند، چرا کاربرد آن در محصولات چوبی زیاد است؟ در این مقاله به طور خلاصه این مطلب را بررسی میکنیم.

چوب روسی پر درخواست ترین محصول در بازار چوب در ایران و جهان  است و نقطه شروع تولید محصولات مختلف محسوب می شود. آستارا چوب  با داشتن تخصص و  سابقه کار در زمینه فروش انواع چوب روسی ( یولکا ، راش ، ساسنا و…) آماده ارائه با کیفیت ترین محصولات می باشد .

چوب و تخته های روسی ، به لطف نوسازی مداوم کارخانه ها و ماشین آلات و حرفه ای بودن کارکنان ، از لحاظ کیفیت و دوام با محصولات دیگر کشورها  تمایز دارد. علاوه بر این ، توجه زیادی به فرایند خشک کردن می شود ، بنابراین رطوبت کافی برای هر نوع درخواست و درخواست مشتری تضمین می شود.

تخته روسی یولکا ، تخته روسی راش و تخته روسی ساسنا  از جمله مواردی هستند که در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر بیشترین مصرف کننده را دارا می باشند. البته محصولات دیگری نیز وارد می شوند که عبارتند از: بلوط قرمز ، صنوبر ، شاه بلوط ، توس و… .

چرا چوب خشک شده ؟

چوب  به عنوان یک ماده طبیعی ، مستعد تخریب  توسط قارچ ها و پوسیدگی  می باشد ، این مساله می تواند برای افرادی که کار آنها در زمینه نجاری ، مبلمان ، صنایع دستی چوبی و دیگر کارهای مربوط به چوب است ، بسیار حائز اهمیت باشد. اما رطوبت زیر 20٪ ، این مسائل حل می شود. این استاندارد ها در چوب روسی به شدت رعایت می شود، و همین امر موجب کیفیت چوب روسی شده است .

چوب خشک همچنین دارای تمایل بیشتری برای تعامل با چسب چوب دارد و برای حمل و نقل سبک تر است. با استفاده از روشهای حرارتی و شیمیایی ، می توان دوام و مقاومت چوب  را در برابر عوامل مخرب موجود در محیط زیست تقویت کرد.

چرا چوب خشک شده ؟

روشهای زیادی برای از بین بردن رطوبت از چوب از جمله هوا ، حلال و خشک کردن co2 فوق بحرانی وجود دارد ، اما متداول ترین روش در صنعت چوب ، خشک شدن همرفت یا خشک کردن کوره ای  است . خشک کردن همرفت ، گرچه انرژی و تجهیزات فشرده ای دارد ، اما سریع ترین وسیله خشک کردن چوب برای پاسخگویی به بازارمی باشد .

کیفیت چوب و اثر آن روی ساخته های چوبی

کیفیت چوب به عنوان ترکیبی از تمام ویژگی های چوب تعریف شده است که بر زنجیره بازیابی ارزش و قابلیت استفاده از محصولات نهایی تأثیر می گذارد .

تعریف کیفیت چوب

تلاش های زیادی برای تعریف کیفیت چوب انجام شده است ، اما تعریف ارائه شده توسط میچل (1961) به نظر می رسد که بیشترین استناد را نشان می دهد : “کیفیت چوب نتیجه ویژگی های فیزیکی و شیمیایی است ، از یک درخت یا بخشی از آن درخت که آن را قادر می سازد شرایط مطلوب برای محصولات نهایی مختلف را برآورده کند”.

تقریباً همه قبول دارند که کیفیت چوب باید مصارف پایانی خاصی را در نظر بگیرد ، و این تعریف به درستی بر اهمیت آنها تأکید می کند ، اما نمی توان جنبه های دیگری را که برای تولید کنندگان ، جنگلبانان یا مشتریان از اهمیت برخوردار هستند در نظر گرفت. بنابراین ، این امر نمی تواند برای زنجیره مدیریت ، جنگلداری و تولید جنگل اعمال شود.

از آنجا که خصوصیات چوب بر جنبه های مختلف فرآیند تولید تأثیر می گذارد ، کیفیت چوب باید از این منظر نیز بررسی شود. علاوه بر این ، تعریف باید شامل شرایط محصول پس از تولید و ماندگاری آن نیز باشد ، و ویژگی های مورد علاقه کاربران نهایی را پوشش دهد ، که ممکن است تأثیر مستقیمی بر تولید نداشته باشد ، اما مدت طولانی پس از فروش و نصب محصول همچنان ادامه خواهد یافت.

در اینجا ما کیفیت چوب به عنوان “کلیه مشخصات چوب که بر زنجیره بازیابی ارزش و قابلیت استفاده از محصولات نهایی تأثیر می گذارد” تعریف می کنیم .

ویژگی های مهم در کیفیت چوب روسی :

  • قطر ساقه یک ویژگی اصلی کیفیت چوب برای صنعت چوب بری است. با افزایش قطر ساقه ، هزینه های ورود به سیستم و تولید کاهش می یابد .
  • اشکال و نواقص ساقه ممکن است باعث کاهش چشمگیر بازیابی حجم چوب و کیفیت چوب شود.
  • سن درخت بر تشکیل چوب و خصوصیات اساسی چوب تأثیر می گذارد. محتوای چوب نوجوانان با افزایش سن درخت افزایش می یابد و بافت سفت آن افزایش میابد .
  • پوسیدگی ساقه ، برداشت و پردازش درختان را پرهزینه تر می کند. پوسیدگی همچنین کیفیت محصول را کاهش می دهد .
  • انحراف دانه می تواند استحکام چوب را کاهش داده و باعث پیچ خوردگی شود.
  • چگالی چوب از دیرباز مهمترین ویژگی کیفیت چوب به حساب می آمد. تا حد زیادی ، چگالی چوب مناسب بودن گونه را برای استفاده نهایی خاص تعیین می کند. چوب با چگالی بالا معمولاً با استحکام و سختی چوب بسیار همراه است.
  • دوام (معمولاً به معنای مقاومت در برابر پوسیدگی) برای کاربردهای خارجی و ساخت چوب بسیار مهم است.
  • نفوذپذیری چوب با میزان خشک شدن چوب و قابلیت تصفیه ارتباط نزدیکی دارد. همچنین ممکن است روی خواص اتمام اثر بگذارد.
  • خصوصیات زیبایی برای محصولات ظاهری بسیار مهم است.

در صورتی که به دنبال اطاعات کاملتری در این مورد می باشید، می توانید با کارشناسان آستارا چوب ( فروشنده انواع چوب  روسی)  در ارتباط باشید.