چوب نراد روس چیست ؟

چوب نراد روس : در میان گونه های مختلف کاج که به طور طبیعی درجنگل های روسیه رشد می کنند ، درخت نراد از نظر اهمیت اقتصادی و اکولوژیکی مهمترین آن ها است. چوب های مستحکم ، سبک وزن ، عمدتاً برای ساخت و ساز ، مبلمان ، تخته سه لایی و منبر استفاده می شود. درختان جوان نیز به عنوان درختان کریسمس محبوب هستند. از نظر زیست محیطی ، درخت برای حفظ تنوع زیستی زیاد در مناطق جنگلی از اهمیت بسیاری برخوردار است. شرکت آستارا چوب وارد کننده چوب نراد روسی و انواع تخته روسی به داخل ایران می باشد.

ویژگی های درخت نراد روسی (چوب نراد روس)

درخت نراد یک درخت مخروطی همیشه سبز بزرگ است. که  طول آن 40 تا 50 متر (130-160 فوت) (استثنائا 60 متر (200 فوت))  و  قطر تنه آن تا 1.5 متر (4 فوت 11 در داخل) رشد می کند. بزرگترین درخت اندازه گیری شده  60 متر طول و قطر تنه 3.8 متر (12 فوت) داشت. در ارتفاعات 300-1700 متر (980-5،580 فوت) (عمدتا بیش از 500 متر (1.600 فوت)) و در کوه هایی که میزان بارندگی بیش از 1000 میلی متر (39 اینچ) در سال دارد، می روید.این درخت دارای برگ های سوزنی شکل است.

وقتی در مزارع درخت کریسمس کشت می شود ، این درخت به طور طبیعی یک شکل مثلث متقارن را تشکیل می دهد. درختان پر و چگال با رایحه ای مطبوع و همیشه سبز قوی است و به عنوان یکی از طولانی ترین ماندگاری ها پس از برش را بین درختان دارا است.

مصارف گوناگون چوب نراد روس

این تخته به علت قیمت مناسب و کیفیت بالایی که دارد در صنایع مختلف مورد توجه قرار گرفته است. به چند مورد از مهم ترین آن ها در زیر اشاره می کنیم :

کاغذ سازی

ساخت پالت

مبلمان سازی

درب و پنجره چوبی

کف پوش و دیوار پوش

ساخت فریم ساختمان

دکوراسیون داخلی و خارجی و…