طرح تخته روسی

درباره طرح تخته روسی

طرح تخته روسی :چوب هایی که به صورت صفحه تخت برش داده شده اند را تخته می گویند. تخته روسی تخته هایی است که از کشور همسایه شمالی ایران یعنی روسیه وارد کشور ایران می شود .

برحسب ویژگی های مختلف چوب ها آنها را در اندازه ها و طرح های مختلفی در کارخانجات چوب بری برش میدهند و بسته بندی می کنند.

طرح تخته روسی مختلف

تخته های روسی از چوب درختان بلوط ، کاج ، راش ، بیرچ و غیره درست می شوند . این چوب ها که سبک هستند و در عین حال از استحکام بالایی برخوردارند کاربردهای بسیاری دارند و در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار موجودند . از هر طرح و رنگ مختلفی برای کاربردی خاص استفاده می شود.

دکورسازی ، قاب سازی های کف ، کف سازی های پارکت ،آلاچیق های چوبی ، کابینت های چوبی درهای چوبی با روکش های زیبا و طرح های گوناگون از جمله استفاده های چوب است.

در این بین چوب روسی به علت داشتن رنگ روشن و یکنواخت و قابلیت شکل پذیری بالا برای محوطه سازی و نمای ساختمان به وفور استفاده می شود و علاقمندان زیادی را به خود جلب کرده است.

به عنوان مثال ساخت آلاچیق با استفاده از چوب روسی بسیار مفید خواهد بود چراکه چوب روسی نسبت به ترک مقاومت زیادی دارد. همچنین در برابر رطوبت ، باد باران بسیار مستحکم است. همچنین به خاطر انعطاف بالای تخته روسی می توان آن را در طرح های زیبا ساخت.

رنگ تخته های روسی

در طرح تخته روسی تخته های روسی به علت خوشرنگ بودن استفاده های فراوانی دارند.

تخته نراد روسی یا با اسم علمی Abies alba ، به رنگ سفید و سفید مایل به کرم قهوه ای روشن و دارای نقوشی زیبا در طرح روی آن است.

تخته یولکا تخته روسی است که به رنگ سفید مایل به زرد است و رنگ توناژ آن روشن است.چوب یولکا همچنین نرم و درشت بافت است.

چوب ساسنا نیز به رنگ قرمز میال به صورتی است نوعی درشت بافت و نوعی ریز بافت و سفت است.

شرکت آستارا چوب چوب های روسی را در طرح و اندازه های مختلف به فروش می رساند.